Wednesday, December 17, 2008

Keinginan kita.. :)


"Apa la adik ni, minta x best lansung.. belon je.. minta la patung power rangers ke.."
komen seorang abang berumur 7 tahun kepada adiknya..

Perli seorang kakak darjah 6 kepada adik sedaranya 7 tahun..
"haha. lain kali minta la mak belikan digimon.. power ranger ni untuk budak2 ja.."

Sekolah menengah kepada sekolah rendah..
"Alahai. memang sekolah rendah betullah diorang ni.. minta permainan. baik dapat baju baru atau jam baru.. kan lebih baik?"

Seorang di universiti teringat masa lalu..
"Aku ingat lagi tym sekolah menengah.. budak2 lagi rupanya.. minta baju la.. apa la.. sekarang ni kalau dapat hanphone baru.. best nie.. laptop ke?"

Dah kerja..
"Dulu aku kecik2 mcmtu la.. nak macam2.. dapat kereta baru n rumah mewah ni.. alhamdulillah".. katanya sambil tersenyum..

dari jauh.. dari hijab..
Dari indahnya yang Allah janjikan..
Bergembira ahli syurga.. bersama sutera dan permata.. tiada sedih dan tiada bimbang.. sentiasa gembira..

"Wahai ahli dunia, seandainya kamu mengetahui apa yang kami rasakan... pasti kamu melupakan semua...seperti seorang yang memandang rendah kehendaknya anak kecil.."

=) semoga Allah sentiasa menganugerahkan kita dengan hidayahnya.. Amiiinn..

1 comment:

~alhuda~ said...

nice sharing.luv it

syukran =)