Friday, September 19, 2008

Ada Apa dgn RamaDHan?? .......




"Krinnggg!!!"
"Selamat pagi Cikguuuu…"
"Alamak! Esok kena hntr tutorial.."
"Malasnya bgn nak pi kelas.."


…………… hurmm ~~ ni adalah situasi kat sekolah, kampus… u..
Tempat di mana kita dididik, didisiplinkan, diasuh.. sebab?? erMm.. Semua org nak Berjaya.. semua orang nak kebaikan… n semua org nak msk ke tmpat pengajian yg terbaik… kan?


TAHNIAHH!! ANDA TELAH DITAWARKAN KE MADRASAH RAMADHAN =)
Sebuah sekolah yg mndidik anda mnjadi yg terbaik.. yg pasti bahagia selama2nya bg mereka yg rajin…


LOADING…..

fikir japp.. kita belajar.. mesti kita nak graduate.. kan? Yg medic, akan struggle sungguh2.. yg arkiteknya x tdo malam dgn projek.. engine sbok dgn tuto.. maka ganjarannya? Segulung ijazah mnjadi harapan.. ;)

Btol x? X pe.. kalau salah, bgtau..

Japp2.. itu sekolah pendidikan.. itukan u?.. kalau madrasah ramadhan?? Apa ganjarannya?

Bersabda lidah suci nabi kita
“mansoma ramadhan, imanan wahtisaban. Ghufirolahu ma taqaddama min zanbih”
^_^

Ermm... “Siapa yg berpuasa dengan penuh keimanan n bersungguh2, diampunkan dosa2nya yg telah lalu”..wauu!! bestnya.. kan? hee..

Kita ada saman sebanyak rm100000000… tiba2 polis kata.. “xpa la, saya tgk kamu buat baik.. halal je la..” WauUuu… x seronok??.. seandainya kita berada di hadapan api neraka yg mana kita akan dicampakkan kedalamnya sbb dosa kita.. api yg panas.. merah..yg akan mgnhancurkan daging kita.. luluh.. lebur.. sgt panas.. n tiba2 kita diberikan pengampunan?.. betapa bersyukurnya….

Allah hummaghfirlana ya Allah….

Man n gentleman..

Apa pendapat tuan2 jika kita masuk ke sekolah.. sekolah menengah.. sebanyak 5 kali.. tapi tetap x lulus spm.. or terpaksa repeat sem sampai sem 8 di matrix.. apa yg kita mahukan? Sekurangnya2 kita nak ada sikit peningkatan kan? X gitu bu? Huhu..

Sahabat2 yang ana kasihi krn Allah sekalian,

Sedar x sedar.. dah berulang kali kita menjejak kaki ke ‘sekolah’ ramadhan ni.. dah bnyk kali kita mendaftar.. sejakdarjah 1 hingga sekarang.. dan bnyk yg kita belajar.. adakah ada peningkatan pointer? Gcpa iman kita? Fikirkan..

Kita mampu bgn seawal 7.30 pagi kerana kelas pukul 8.. cemas bila terbgn Cuma lambat 10 minit.. sebab?? Takut cg marah.. madam terasa hati..
Pernahkah kita terasa macmtubila terlewat untuk bangun subuh.. ataupun kita ready bila nak msk kelas kita.. sembahyang.. ataupun kita terus leka.. meletakkan solat ni di tepi.. sampai smbhnyag di hujung waktu.. muhasabahla na..
ok kan?

Selalu tanam n azam dalam hatii

“Saya nak menjadi graduan ramadhan yg Berjaya.. saya nak mndapat segulung ijazah keredaan Ilahi.. ketaqwaan..” k? ;) insyaAllah…

In a nutshell…………….. apa lagi ya ikhwan wa akhawat…
JomMMmmm la kita sama2 berusaha mnjadi pelajar terbaik kat madrasah ni.. n struggle untukdapat anugerah kat alqadr night.. insyaAllah………… .=)ok?


Chaiyok2! ^_^

No comments: